Renders & Animaties
in Blender3D

Het uitrenderen van een frame is het digitaal fotograferen van het 3D model.

De foto wordt per pixel berekend, de tijd van de berekening is afhankelijk van de gebruikte lichtbronnen,
de materialen, de grootte van gebruikte texturen, de resolutie van de render en meer.

vraag gratis offerte

Belichtingstechnieken

De belichting in een render bepaald het omgevingslicht en de interactie tussen de materialen op het 3D model en de gekozen lichtbronnen.

Studiobelichting

HDRI Belichting

Virtuele camera instellingen

Ook de camera is volledig instelbaar. De focale lengte geeft ons de mogelijkheid om scènes met normale of groothoeklens te fotograferen.

Groothoeklens

Standaard

Telelens

Renderen en exporteren

Resolutie

  • Doorgaans hanteren we een standaard resolutie van 1920x1080 px

  • Echter is elk project anders en hangt de juiste resolutie af van het gebruikte medium.

  • Renders voor drukwerk hebben een hogere resolutie nodig dan renders voor een LED-paneel

Export

  • Renders worden standaard in JPEG of PNG formaat afgeleverd

  • Deze afbeeldingen hebben een kleurdiepte van 16 bit

  • Alle renders kunnen dan bewerkt worden in programma's zoals Photoshop, Affinity en Davinci Resolve

Post Processing

Nadat de renders zijn geëxporteerd moeten deze nog verder behandeld worden. Voor het nabewerken van een render of animatie wordt er gekeken naar de regels van de fotografie.

Meer informatie

Vraag een gratis offerte aan

Nood aan een 3D modeling expert?
Wij bekijken samen met jou welke 3D modeling techniek het best bij jouw project past. Klik op de onderstaande knop om een gratis offerte aan te vragen.

Ga naar formulier